phishing

Rehber öğretmen tasarısına tepki!

Rehber öğretmen tasarısına tepki!

Rehber öğretmen tasarısına tepki!
19 Eylül 2017 - 20:15 - Güncelleme: 19 Eylül 2017 - 20:16

 

 

Milli Eğitim'in rehberlik yönetmeliğinde yapmak istediği değişiklikle rehber öğretmenlerin ‘diğer öğretmenler’ kategorisine sokularak işi yükünün artırılacağı iddialarına tepkiler sürüyor

 

Rehber öğretmen

tasarısına tepki!

 

Eğitim Bir-Sen Şube Başkanı Çelik: Rehber öğretmenlerin asli görevleriyle bağdaşmayan, asli görevlerinden uzaklaşmalarına sebep olacak türden bir düzenleme yapılmamalıdır

 

KURTULUŞ-Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nde yapacağı belirtilen değişikliklere, rehber öğretmenler ve sendikalardan tepkiler sürüyor. Değişiklikle rehber öğretmenlerin çalışma saatlerini arttıracağı, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri biriminin adını Rehberlik Hizmetleri olacağı iddiaları  ilgili kesimlerin tepkilerine neden olurken, Eğitim Bir-Sen’in yurt çapındaki şubeleri, aynı bildiriyi basına dağıtarak, tasarıyı eleştirdi. Afyonkarahisar’da Eğitim Bir-Sen 1 Nolu Şube Başkanı Abdullah Çelik imzasıyla yapılan açıklama ile Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği’nde değişiklik tasarısının zaman zaman gündeme getirildiği belirtilerek, “İçeriğinin ve gerçekte neyin hedeflendiğinin bilinmemesi rehber öğretmenlerimizin motivasyonunu bozmaktadır” denildi.

REHBER ÖĞRETMENLERE YÖNELİK

SÖYLEMLER GÖZDEN GEÇİRİLMELİ

 Eğitim Bir-Sen 1 Nolu Şube Başkanı Abdullah Çelik imzasıyla yapılan açıklamada, “Öğretmenlerimizi motive etmeyen, geliştirmeyen değişikliklerden, onları huzursuz eden, endişeye sevk eden açıklamalardan vazgeçilmelidir” görüşü ortaya konuldu. Rehber öğretmenlere nöbet getirilerek, mesai başlangıç ve bitiş saatlerinin ayrıntılı olarak düzenleneceği, psikolojik danışma faaliyetlerinin kaldırılacağı gibi iddialar üzerine, bu yılın nisan ayında, rehber öğretmenlerin asli görevleri ile bağdaşmayan ve yükler getiren bir düzenlemeden kaçınması çağrısında bulunduklarını belirten Çelik, açıklamasında şunları kaydetti: “Rehber öğretmenliğin sınıf ortamında ve müfredat kapsamında eğitim hizmeti sunan branş öğretmeni olmadığını kabullenmekte zorlanmaması gereken ilk kurum MEB, öncelikli özneler ise şüphesiz bakanlık yöneticileridir. Bu ön kabulden hareketle, hem rehberlik alanına ilişkin yönetmeliğin hem de rehber öğretmenlere yönelik söylemlerin yeniden gözden geçirilmesi artık kaçınılmaz bir sorumluluktur.

REHBER ÖĞRETMENLİK FARKLI

DÜZENLEMELERE TABİ TUTULMALI

Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrenci başvurusuna dayalı ve zamana bağlı olmayan, formel dayatmalardan arındırılmış eğitim destek faaliyetinin yanında niteliği gereği sürekli gözlem ve süreç takibi esasına dayanan, belli bir zaman diliminde ifa edilerek tamamlanması mümkün olmayan faaliyetlerdir. Bu nedenle, rehber öğretmenliğin diğer branşlarla arasında nitelik, içerik ve yöntem yönleri başta olmak üzere, çok sayıda farklılık olup sunulan hizmetin gereği olarak bunlar zorunlu farklılıklardır. Bu farklılıklardan hareketle, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ve rehber öğretmenlik branşının farklı düzenlemelere tabi tutulması doğal ve olağandır. Ancak yönetmelik değişikliği tasarısının rehberlik hizmetlerinin niteliğinin artırılması ve kapsamının genişletilmesi ekseninde değil de ‘diğer öğretmenler nezdindeki rehber öğretmen algısı’ iddiasından hareketle ele alınıyor oluşu vahim bir durumdur.

MOTİVASYON KAYBI VE HİZMET VERİMLERİ DÜŞEBİLİR

Mevcut yönetmelik üzerinden rehber öğretmenlere karşı olumsuz bir algı oluşmuşsa bunun müsebbibi rehber öğretmenler değil, eğitimin paydaşlarına danışmadan yönetmelik düzenlemeleri yapan bakanlıktır. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin kapsamı, içeriği, sunum yöntemi ve şekli konusunda hiçbir takdir hakkına sahip bulunmayan, işini yaparken sahip olacağı hareket tarzı dahi yönetmelik konusu edilen rehber öğretmenleri geren bu türden açıklamaların daha eğitim-öğretim yılı başında sarf edilmiş olması, öğretmenlerimizin motivasyon kaybına ve hizmet verimlerinin düşmesine neden olacaktır.

Rehber öğretmenlerin okulda, okul yönetimi ve öğretmenleri ile öğrencileri karşısındaki konumu ve durumu, kıyaslarla değil, mesleki nitelikleri ve psikolojik danışma alanına ilişkin dünya örnekleriyle belirlenmeli ve düzenlenmelidir. Elbette başta rehber öğretmenler ve yetkili sendika olmak üzere, ilgili tarafların görüş, öneri ve eleştirilerinin dikkate alınması kaydıyla.

Bakanlıkça yapılması planlanan yönetmelik değişikliğinin oluşturduğu ‘olumsuz algı’ bir an önce dağıtılmalı ve kafa karışıklıkları giderilmelidir. Rehber öğretmenlerin asli görevleriyle bağdaşmayan, asli görevlerinden uzaklaşmalarına sebep olacak türden bir düzenleme yapılmamalıdır.

MEVCUT YÖNETMELİKTE DURUM

Mevcut yönetmeliğe göre rehber öğretmenler öğrencilere okulda sınıf öğretmenleri tarafından uygulanacak rehberlik uygulamalarını planlıyor, çocukların bireysel yeteneklerini ölçüyor ve yeni gelen öğrencilerin dosyalarını inceliyor. Ayrıca, kaynaştırma öğrencisi ya da özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenci varsa rehber öğretmen farklı eğitim programları planlıyor ve yürütülmesine rehberlik ediyor. Bunların yanında rehber öğretmenler, pedagojik formasyonları uygun ise okul psikolojik danışmanlığı görevini de yerine getiriyor.”

YORUMLAR

  • 0 Yorum