phishing
Orhan DURAK

Orhan DURAK

DURAKTAKİ ADAM

SANKİ FLAŞ ÇAKIYOR

SANKİ FLAŞ ÇAKIYOR

 

 

Ben her zaman ülkemize hizmet veren kim olursa olsun, “Onların kulu kölesi olurum” demişimdir. Hem de siyasi kişiliğini bile kaale almadan söylemişimdir bu cümleyi. İnsana endeksli hizmete kayıtsız kalmak çok yakışıksız ve inciticidir. Çok fazla değil şöyle bir 20 yıl öncesine kadar gidin ve kara yollarının halini gözünüzün önüne getirin. Geliş gidiş şeklinde olmayan ve iki aracın anca geçebileceği yolları düşünün. O yıllarda o yollar vardı ve bizler de bu yollarda seyahat etmek zorunda idik. İşimiz gereği yıllarca bu yollarda belki de Türkiye etrafında sayısız turlar attık. Karşıdan gelen bir araç gördüğümüzde son derece rahatsız olurduk. İnanın çoğu kez karşı karşıya geldiğimizde birbirimize dokunurcasına teğet

geçerdik. Ufacık bir dikkatsizlik büyük bir kazaya neden olabilirdi ve de oluyordu zaman zaman.

AFYON’UN YOLLARINA İLK DAMGAYI AKCAN VURMUŞTU

Ancak yıllar çok şeyi değiştirdi. Bölgemizdeki ilk çevre yolunun yapımında dönemin Bayındırlık Bakanı Prof. Dr. A. Kadir Akcan'ın kararlılığı hiçbir zaman unutulmaz. Kısa süren Bayındırlık Bakanlığı döneminde Afyon'daki yapılamayan ve yarıda kalan, yapımı yılan hikayesine dönen yolları bir çırpıda bitirdi. Sayın Akcan gerçekten gözünü karartarak Afyon'un yol sorununu büyük ölçüde çözdü. Hele Afyon'u Eğirdir'e bağlıyan ve tek aracın bile geçmesi mucizelere bağlı yolu bir çırpıda bitirdi. İki aracın geçmesinin hayal olduğu Eğirdir yolundaki Bozdurmuş Belinden bugün aynı anda 4 araç rahatlıkla geçebiliyor. Akcan'ın Afyon'a verdiği hizmetler ulusal basına konu olmuş merhum Tunceli Milletvekili Kamer Genç, "Tunceli'nin ödenekleri  Afyon'a aktarıldı” diye Bayındırlık Bakanlığı'nın

kapısına siyah çelenk koymuştu.

KIRKALIOĞLU RAMPASINA ULTRA LÜKS TÜNEL

Değerli okurlarımız. Biliyorum, ‘Şimdi bunlarda nereden çıktı’ diye bir soru soracaksınız kendi kendinize. Neden yazdım? Bugün Türkiye'de her tarafta çift yollar (gidiş-geliş ) ile donatıldı. Artık araç kullanırken kendinizi daha güvende hissediyorsunuz. Yollar kısaldı sanki. Araçlar da daha lüks ve modern bir hale geldi. Trafikte yapılan en büyük atılımlardan birisi de araçların dik rampaları tırmanması yerine dağların içi oyularak yine gidişli-gelişli tüneller yapıldı. Aynı şu anda faaliyete geçip hizmet veren Kırkalıoğlu rampası altına yapılan ve Afyon -İzmir, Afyon-Antalya yollarını rampa tırmanmadan tünel ile kısaltan trafik seyri gibi. Gidiş geliş şeklinde olan ve 380 metre olan bu ultra lüks tünel gerçek

değerini kışın ortaya koyacak. Kışın Özdilek arkasındaki Kırkalıoğlu yokuşu çıkılması, tırmanılması zulüm olan ve kazaların eksik olmadığı bir rampa idi. Bundan sonra araçlar rampaya takılmadan tünelin arka yüzüne 3 ila 5 dakika arasında geçebilecekler. Bu tünel insanlık adına gurur ve onur verici bir yapıttır. Her kim yaparsa yapsın takdire

şayan bir hizmettir.

TÜNELİN İÇ AYDINLATMASI ÇOK MU YÜKSEK?

Ancak bir sorun var ve bu sorunun giderilmesi gerekiyor değerli okurlarımız! Peki, nedir o sorun diye soracak olursanız; tünel içersine afaki bir aydınlatma sistemi yapılmış. Öylesine aydınlık ve beyaz bir ortam oluşmuş ki karanlıktan çıkıp aniden tünele giren sürücüler o çok fazla ve beyaz olan ışıklandırma nedeniyle bir sarsıntı yaşıyorlar ve direksiyon hakimiyetini kaybediyorlar. Nitekim bir sürücü daha yeni açılan bu tünelde ilk kazayı yapmıştır. Sürücü tünele girer girmez sanki gözümde bir flaş çaktı ve dengemi, direksiyon hakimiyetimi kaybedip tünelin duvarına çarptım demiştir. Yine çok sevdiğim bir arkadaşım da bayram

içinde tünelden geçerken sendelediğini ve direksiyona zor hakim olduğunu ifade etti.

TÜMEL AYDINLATMASI GÖZDEN GEÇİRİLMELİ

Değerli okurlarımız. İnanın bu konularda en ufak bir teknik bilgim yok. Ben sadece duyduklarımı bu işin ilgilileri ile konuştum, ayrıca yine ilgilileri de uyarıyorum. Doğrudur-eğridir bilemiyorum. Ancak bu tünellerin aydınlatma açısından bir kez daha gözden geçirilmesinde gereklilik hissediyorum. Rabbim kimsenin burnunu kanatmasın.

YORUMLAR

  • 0 Yorum