phishing
BERBAT ETTİNİZ..!
Orhan DURAK

Orhan DURAK

DURAKTAKİ ADAM

BERBAT ETTİNİZ..!

07 Haziran 2018 - 01:19

Afyon’umuzda Ramazan ayı birçok ile göre örf ve adetleri bakımından farklılıklar gösterir.Ramazan ayının birleştirici,uzlaştırıcı bir ay olduğunu şehrimizde bariz bir biçimde görürsünüz. Bayram öncesinde bile kırgınlıklar küskünlükler ortadan kalkar. Osmanlı’dan gelen bazı adetler şehrimizde hala dolu dolu uygulanmaktadır. Bunlara en çarpıcı örnek “iftar davetleri “ dir. Şehrimizde hısımlar,akrabalar hemen hemen her akşam birbirlerine karşılıklı iftar daveti yaparlar. Afyon sıra yemeklerinin yer aldığı bu davetler dostlukları pekiştirir aradaki kırgınlıkları ortadan kaldırır. Eskiden bu davetler evlerde yapılırdı. Ancak şimdi birçok aile şehrimizin tanınmış lokantalarında karşı tarafa iftar yemeği ikram etmektedirler.Bu uygulama Afyon’da sık yapılır oldu.

 

Değerli okurlarımız övünmek gibi olmasın ama bizim aile bireyleri de bir hayli kalabalık. Ramazan boyu sık aralıklarla iftarlarda birlikte olduk.Hem birlikte yemek yedik hem de dolu dolu sohbet etme ve eskileri yad etme fırsatı bulduk. Bizim bu birlikteliklerimizin bir bölümü evlerde gerçekleşirken bir kısmı da şehrimizin tanınmış restaurantlarında gerçekleşti. Bu anlamda da yine aile bireylerinden biri Çarşamba akşamı şehrimizin tanınmış lokantalarından birisi olan Et-Raf restaurant’ta bizlere iftar yemeği ikramında bulundu.

 

Sevgili dostlar iftar saati geldiğinde salonda neredeyse 300 kişilik bir topluluk vardı.Oturacak masa sandalye yoktu. Bizim gibi düşünen birkaç ailede iftarı burada açmak için gelmişlerdi.Kalabalığa baktıkça onca insana aksamadan nasıl hizmet verileceğini merak ediyordum. İçimden bir his personelin o kalabalık gruplara zamanında hizmet veremeyeceklerini düşündürdü bana. Ancak iftar topunun atılması ile birlikte düşüncemde yanıldığımı anladı. Çalışanlar akıl almaz bir sürat ve düzenle hiç aksaklığa meydan vermeden görevlerini yaptılar.Kimseyi bekletmediler,zamanında servis yaparak onca kalabalığı doyurdular. Mükemmel bir ev sahipliği yaptılar.Endişelerim zail oldu ve içimden görevlileri tek tek tebrik etmeye karar verdim.Ancak final düşlediğimiz gibi olmadı..!

 

Birçok yerde rastlamışsınızdır ; yeni açılan bir iş yerinde müşteri memnuniyetini sağlamak için iş yeri sahipleri son derece beyefendi ve kibar hizmet verirler. Ancak bir müddet sonra bıkkınlıklar ortaya çıkmaya ve hizmetin kalitesi düşmeye başlar. Çalışanlar eski çalışma sistemini benimseyerek mevcut ortamı ihmale başlarlar.İşte biz de yemek sonrası beklemediğimiz bir durumla karşılaştık ve o çalışanların verdikleri muhteşem hizmeti yanlış bir uygulama ile yerle bir ettiler..Nasıl mı..?

 

Yemek bitti herkes orucunu açtı , çayını kahvesini içen müşteriler ağır ağır mekanı terk etmeye başladılar. İşte bu arada saatler 22.oo yi gösterdiğinde ve içerde en az 150 müşteri varken çalışanlar masa sandalye gibi ekipmanları anormal bir gürültü ile toplamaya başladılar.Herkes gürültü patırtının geldiği yöne başını çevirdi.Görevliler müşterilerin yanında salonu toplamaya başladılar..Sürüyerek çektikleri masa ve sandalyeler orada bulunan insanların beyinlerini adeta tırmaladı.Bu hareketin anlamı “ yedik içtik paranızı da aldık artık gidin “ demektir,bunu çalışanlara da aynen söyledim.Çalışanlar yaptıklarının hata olduğunu kabullendiler.Bir daha da yapmayız dediler.

YORUMLAR

  • 0 Yorum