Şemsettin’de sorunu Batı Tur çözdü
Türkiye’nin 11’inci ücretsiz devlet destekli koleji olma özelliğine sahip Afyonkarahisar OSB Rahmiye Sare Palalı Teknik Kolejinin kurucu Önder Artuk bir ilke daha imza attı. Batı Tur olarak hizmet vermeye başlayan firma, Şemsettin Karahisar Ortaokulunun uzun süredir çözülemeyen servis sorunu çözdü
KURTULUŞ-Afyonkarahisar ilk devlet destekli tamamen ücretsiz teknik kolejini açan Afyonkarahisar OSB Rahmiye Sare Palalı Teknik Kolejinin kurucusu eğitimci Önder Artuk, taşımacılık sektörüne de adını yazdırdı. Batı Tur olarak hizmet vermeye başlayan firma, Şemsettin Karahisar Ortaokulunun uzun süredir çözülemeyen servis sorunu çözdü. Son model ve teknik donanıma sahip araçları Afyonkarahisar halkının hizmetine sunduklarını ifade eden Artuk, Şemsettin Karahisar-i ortaokulunun servis ihalesini aldıklarını kaydetti. Artuk, şöyle konuştu: “2017-2018 eğitim öğretim itibaren ilimizde artık tam manasıyla hizmet vermeye başlıyoruz. Bizleri bu sektöre iten sebep kendi okulumuzda servis hizmeti öğrencilerimizin yaşadıkları problemlerle ilimizde büyük bir ihtiyaç olan kurumsal servis firması eksikliğiydi. Kaliteli bir hizmet anlayışı ile bu işe koyulduk. Bugün kurumsallaşan yapımızla önümüzdeki seneden itibaren yaklaşık 3 bin öğrencinin taşıma işi bize emanet olacak. Bizler de inşallah layığı ile bu işi yapacağız. Son derece güvenli ve konforlu servis hizmetini ilimiz öğrencileri fazlası ile hak ediyor. Kendi okulumuzda bin 600 öğrencinin sağlıklı bir şekilde taşımacılığını yaparak kalitesini ortaya koyan Batı Tur ile Afyon’da servis hizmetleri sektörüne yeni bir boyut getiriyoruz. O yüzden siz değerli velilerimiz gönül rahatlığı ile bize çocuklarınızı emanet edebilirsiniz.”
ÇOCUKLARIMIZIN GÜVENLİĞİ DAHA ÖNEMLİ
Şemsettin Karahisari Ortaokulu Okul Müdürü Osman Aydoğan da yaptığı açıklamada ise; “Biz okul olarak, başta öğrenci güvenliğini esas alıyoruz. Bizim için birinci öncelik budur. Biz dedik ki: ‘araçlarınızı okulun içine sokun ve öğrencileri buradan alın. Çünkü burada trafik altüst oluyor. Bahçemiz müsait. Sabah getirme saatlerinde ikili öğretim sırasında herhangi bir sorun yaşanmıyordu. Biz normal öğretime geçtik. Böyle olunca bazıları sabah 07:00 da öğrencileri getirmeye başladı. Bu öğrenci bir buçuk saat okulda beklemek zorunda kalıyor. Normal mesai 08:00’da başlıyor. Yani hizmetli kapıyı 08:00 da açıyor. Çocuk en iyi ihtimalle bir saat maalesef bahçede bekliyor. Baktık ki bu şekilde olmuyor. Buraya dışarıdan da çocuklar geliyor. Okula sadece bu mahallenin çocukları gelse saatini ona göre ayarlarlar ama dışarıdan da çocuklar geliyor ve servisle geliyorlar. Haliyle çocuğun gidecek bir yeri yok, bahçede beklemek zorunda kalıyor ve Şubat ayını düşündüğünüzde bu biraz daha zorlaşıyor. Düşünebiliyor musunuz Şubat ayında ilimizde sabah saat 07:00 da çok soğuk oluyor” diye konuştu.
DERSTEN SONRA ÖĞRENCİ SERVİSLE OKULA GELİYOR
“Bir de bu işin farklı bir boyutu var” diyen Aydoğan şöyle konuştu: “Birkaç servis de çocuklarımızı dersten sonra bırakıyor. Yani ders başlıyor çocuk derste olması gerektiği saatte serviste oluyor ve geldiğinde dersin ortasında sınıfa giriyor. Şimdi size soruyorum: Bu durumda siz okul müdürü olsaydınız ne yapardınız? Biz okul aile birliğimizle beraber oturduk ve dedik ki bu işi çözmemiz lazım. Bu konuyu kurumsal olarak çözmemiz lazım. Öyle tek bir kişiyle muhatap olmalıyız. Yoksa servisçilerle tek tek muhatap olmamamız lazım, çünkü birinin dediğini diğeri kabul etmiyor. Bu işin içinden bu şekilde çıkamıyoruz mağduriyetler ortaya çıkıyor. Servisçiler fabrikadaki işçiyi götürüyorum diye dersten sonra öğrenciyi getiriyor.”
BİZİM KİMSENİN EKMEĞİNDE GÖZÜMÜZ YOK
“Tehditle bir yeri kapatmak gibi tepki gösterdiler” diyerek konuşan Aydoğan, “Ben derdimi kime anlatacağım? Bu çocuk kime anlatacak. Çocuk 20 gün devamsızlık yaptığında sınıfta kalıyor. Şimdi ben niye böyle bir servisi tercih edeyim? Servisçi para kazanmak uğruna çocuğun bir yılını çalacak. Biz bu konuda servisçileri defalarca uyardık. Sıkıntılar ortada, takdiri size bırakıyorum. Bana gelen cevap şöyle oldu: ‘Biz ekmeğimizi yedirmeyiz kardeşim.’ Yahu maaş oluyoruz kimsenin ekmeğinde gözümüz yok. Bu işin ekmekle de alakası yok. Bu işin gelecekle alakası var. Bizim kimsenin ekmeğinde gözümüz yok. Böyle bir şey olabilir mi. Böyle sert bir tepki gösterdiler. Baktım ki bunların işi sadece servis yapmak değil. Böyle tehditle bir yeri kapatmak gibi algıladım. Dedim ki: ‘o zaman bir ihale yapalım, adı sanı belli olan firmalarla çalışalım. Muhatabımız belli olsun, bir kişi olsun.’” Şeklinde konuştu.
KAPASİTESİNİN İKİ KATI ÖĞRENCİ TAŞIYORLAR
Tek sorunun bunlar olmadığını da anlatan Aydoğan, “bakıyorum servis minibüsüne camlar karartılmış ve taşıması gereken öğrenci sayısının bir buçuk katını almış. Ya da ‘s’ plakası yok. Bu şekilde öğrenci taşıyorlar. Ben açıkçası o kısmını yani camların karartılması olayını teknik olarak çok görmedim, dert de etmedim ama gözle görünen bir facia var. Bir kaza olsa Allah korusun emniyet kemeri yok. Normalde her çocuğa bir kemer takmak lazım ama bunda yok. ‘Ben kaç çocuk fazla atarsam iyidir’ mantığı ile bakıyorlar. Bunlar bizi üzdü. Okul aile birliğimiz komisyonlarını kurdu, teklifleri aldı ve en iyi gördüğümüz Batı tura bu ihaleyi verdi” diye konuştu.



YORUMLAR