Otobüs Sektörünün 5 Temel Sorunu

Otobüs Sektörünün 5 Temel Sorunu

Otobüs Sektörünün 5 Temel Sorunu
25 Nisan 2017 - 08:37 - Güncelleme: 25 Nisan 2017 - 13:00

Otobüs Sektörünün 5 Temel Sorunu

 

Türkiye’deki 2 bin 500’ün üstünde otobüs kaptanlığı bölümünden mezun “üniversiteli kaptan” bulunuyor. Türkiye’de ilk defa üniversiteli otobüs kaptanı yetiştiren Afyon Kocatepe Üniversitesi Sultandağı MYO Otobüs Kaptanlığı Bölümü, bu yıl 7. dönem mezunlarını verecek. Bu zamana kadar 320 mezun verdiklerini söyleyen Afyon Kocatepe Üniversitesi Sultandağı MYO Müdürü Yrd. Doç. Dr. Kemal Karayormuk, önümüzdeki yıl ikinci öğretim programımızın açılmasıyla yıllık 100 öğrenci sayısına ulaşacaklarını söyledi.

Yrd. Doç. Dr. Kemal Karayormuk, “Mezunlarımızın yüzde 70’i devlet kurumlarında yüzde 20’si belediyelerde ve kent içi ulaşımda geriye kalan kısmı ise şehirlerarası ulaşımda istihdam ediliyor” dedi.

 

Geçtiğimiz aylarda Türkiye’deki otobüs sektörü 38 tane talep açıkladı. Yrd. Doç. Dr. Kemal Karayormuk, Bu taleplerden en önemli ve en acil çözülmesi gereken 5 tanesini şöyle açıklıyor ;

 

Sektörel sorunlar yeni bir yönetmelik çalışması ile düzenlenmeye çalışılmaktadır. Dünya çok dinamik hale gelmektedir. Ulaşım konusunda da aynı dinamizm yaşanmaktadır. Acil çözülmesi gereken talepler değil ancak yeni yönetmelik çalışması ile öne çıkan konulara baktığımızda;

 

1.Olarak  yeni yönetmelik şirketlerimiz dijital olmaya ve kayıt altına girmeleri gerekmektedir. Bu konuda sektör devletin çok gerisinde bir profil çizmektedir. Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım 9 Şubat 2016 tarihinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı olarak İstanbul Ticaret Odasında TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi olarak davetlimiz olduğu toplantımızda para kazanamıyoruz diyen sektör mensuplarına dijitalleşmeyi ve interneti kullanmayı önermişti. Yeni yönetmelik yerli girişimciyi ve otobüsçüyü korumaktadır. Sektör olarak Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğünün yeni yönetmelik çalışmasına sahip çıkmamız gerektiğini düşünüyorum.

 

2. Olarak belge sayılarının artık kontrolden çıkması sektörde kargaşaya neden olmaktadır. Belge sayısının azaltılması gerekmektedir, hem kamu otoritesinde hem de sektörde bu konuda ortak bir irade vardır, belge sayılarının azaltılmasının taşımacılık türleri arasındaki geçişleri kolaylaştırması ise çözülmesi gereken bir ayrıntıdır.

 

3.Olarak otogarlarla ilgili yaşana yapım ve işletme sorunlarına daha kalıcı çözümler üretilmesidir.

 

4.Olarak ise entegre ulaşım konusunda daha güçlü regülasyonların devreye sokulması gerekmektedir. Sektör havayolu ve demiryolu ile entegrasyon konusunda sınırların netleştirilmesini beklemektedir.

 

5.Olarak mevcut araç parkının (2.el otobüsler) eritilmesi konusunda birden fazla bakanlığın işbirliği içinde olması gerekmektedir.

Bu haber 1186 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum