Hibrit Araç Tanıtımı Ve Test Sürüşü Etkinliği Düzenlendi

Hibrit Araç Tanıtımı Ve Test Sürüşü Etkinliği Düzenlendi

Hibrit Araç Tanıtımı Ve Test Sürüşü Etkinliği Düzenlendi
01 Haziran 2018 - 22:39

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Otomotiv Mühendisliği ile Toyota Türkiye işbirliğinde hibrit araçların tanıtımı ve test sürüşü etkinliği yapıldı.

 

İbrahim Küçükkurt konferans salonunda gerçekleştirilen ve Toyota Türkiye eğitmeni M. Selim Tuncel’in gerçekleştirdiği eğitim seminerinde hibrit araçların sağladığı avantajlar ile ilgili bilgiler verildi. Düzenledikleri etkinliklere satış temsilcisi getirmediklerini söyleyen Tuncel, “Burada yaptığımız bir araç satış organizasyonu değil. Bu yeni teknolojiler ile ilgili insanların kafasındaki karışıklıkları eğitim departmanımız ile gidermek istiyoruz. Bizim başını çektiğimiz grup hibrit araçlardan yana. Biz geçen sene aslında hibrit teknolojisinin en önde gelen çalışanları olarak, herkesin bunu merak ettiğini düşünerek merak eden herkesin yanına gidip bilgilendirmek istedik ve bu şekilde seminerler düzenlemeye başladık” dedi.

 

Dizel motorlu araç sayısı hızla düşüyor

 

Dizel ve benzinli araçların doğaya zararlı gaz salınımı noktasında kontrol edilmesi gereken bir noktada olduğunu ifade eden Tuncel, “İnsanoğlu doğrudan ya da dolaylı olarak bugüne kadar tüm canlı türlerinin yüzde 1,3’ünün soyunun tükenmesini sağlamıştır. Bu etmenler arasında zararlı gaz salınımları da var” dedi. Tuncel, son 2 yılda trafiğe çıkan binek otomobillerde dizel motorlu araçların oranının yüzde 52’den yüzde 30’a düştü. Yasal bir zorunluluğa gerek kalmadan, sadece insanların bilgilendirilmesiyle bu yaşandı” dedi. Dizel ve benzinli araçlar ile ilgili yasal düzenlemelerin de yapıldığının altını çizen Tuncel, “Avrupa Birliğinde Euro Emisyonları diye bazı normlar devreye giriyor. Avrupa Birliği tarafından kararlaştırılan bu normlar bir otomobilin çevreyi kirletici gazları en fazla ne kadar salabileceğini söylüyor. Bu da üreticileri daha temiz ve daha az kirletmeye doğru iten bir baskı oluşturuyor. Bu da maliyet sıkıntılarını tetikliyor. 1998 yılında benzinli ile dizel araçlar arasında çok fazla fiyat farkı yoktu. Şuan baktığımızda ise yüzde 20 ile yüzde 30 arasında değişen fiyat farkları var. Dizel motorları sıkılaşan normlara uyumlu hale getirmek, benzinli motorları uyumlu hale getirmekten daha maliyetli çünkü” ifadelerini kullandı.

YORUMLAR

  • 0 Yorum