phishing

BAŞLARKEN

BAŞLARKEN

BAŞLARKEN
04 Mart 2016 - 13:03

 

Yönetim Katı Sohbetlerinin bu haftaki ilk konuğu Budan Termal Otel genel müdürü Vahap Kayadan. 1970 Adana doğumlu olan Kayadan'la, Budan Termal Otelde bulunan ofisinde yaklaşık 2 saat süren oldukça keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Kayadan 19 Mayıs Üniversitesi Turizm ve Otelcilik mezunu bir yönetici. 1990 yılında Sürmeli Otelleri Grubunda mesleğe ilk adımını atan Kayadan, 2002 yılından bu yana Afyonkarahisar termal sektöründe hizmet veriyor. Budan Termal Otel genel müdürlüğü görevini 2014 yılından bu yana başarıyla sürdüren Vahap Kayadan evli ve iki çocuk babası.

 

Murat Akarçay: Uzun yıllardır süren hukuğumuz ve samimiyete dayanarak hemen sormak istiyorum. Afyonkarahisar otellerinde bizler zaman zaman geliyor, yiyip içiyor,kaliyor ve eğleniyoruz. Bizlere göre sorun yok gibi gözüküyor. Sizin cephenizden nasıl görünüyor?

 

Vahap Kayadan: Ben daha başka bir tespitte bulunarak konuyu derinleştireyim, sorduğun sorunun cevabını orada birlikte arayalım istersen?

 

M.A: Uygundur.

 

V.K:Afyon termal turizmi keşfedildiği günden bugüne kadar iç pazar odaklı çalıştı ve gelişti. Artık iç pazarda tıkanma noktasına gelindi. Yeni pazar arayışları ve satış pazarlama teknikleri bizler için olmazsa olmaz oldu artık.

 

M.A: Tıkanma noktasına gelmenin sebebi açılan otellerin sayı artışımı peki?

 

V.K: Kesinlikle değil. Türkiye jeotermal bir cennet. Cenab-ı Allah bu topraklara böyle bir nimet vermiş. 2009 yılından sonra Türkiye'nin hemen hemen her yerinde termal bölgeler oluşturulmaya ve tesisler açılmaya başladı. Suyun kimyasal özelliklerine bakmadan sıcak su var mı var burası bize daha yakın oraya gidelim mantığı sorunun ana kaynağı aslında.

 

M.A: Doğal olarak herkes kendi bölgesine yakın termallerimi seçmeye başladı.

 

V.K: Hemen hemen diyebiliriz. Mesela Afyonkarahisar otelleri Kayserili misafirleri uzun yıllar ağarladı. Kırşehir'de  termal bölge açıldı. 7 saat Afyon otellerine gideceğimize, 1 saat uzaklıktaki Kırşehir termallerine gidelim zaten hafta sonu için gitmiyormuyuz mantığı ortaya çıktı.

 

M.A: Çok ilginç. Aslında Kamuoyunda pek bilinen bir şey değil bu demiş olduğunuz tespit.

 

V.K: Sayın Valimiz Hakan Yusuf Güner'in turizm çalıştayı gibi bir projeyi üstlenmesi bu şehrin termal sektör tanıtımına yönelik projelere öncülük etmesindeki ana etkenlerden biriside budur aslında. Sayın Valimiz sektörün geleceği ile ilgili yakından takipçi ve teknik olarak bizleri sürekli dinleyen ve istişarede bulunan bir kişi.

 

M.A: Yaptığınız tespiti okuyucularımızın da kavraması açısından yüzdesel olarak nasıl ifade edersiniz?

 

V.K: Çok açık ve net yüzdeyle şöyle söyleyebiliriz. Türkiye'nin bir çok bölgesinde termal bölgeler oluşturulmadan önce Afyon otellerinin iç pazar termal müşteri oranı yüzde 30 lar rakamındaydı. Bu oran şimdi yüzde 10 seviyelerinde ancak.

M.A: Geriye kaldı yüzde 90. Ciddi bir rakam. Nasıl tolere ediyorsunuz?

 

V.K:Şirket misafirleri,toplantı seminerler,yol misafirleri en önemli oranda Bakanlıkların eğitim ve toplantı organizasyonlarından tolere ediyoruz. Mesela ilginç ama gerçek bir bilgi vereyim. Bakanlıkların çoğu için Afyon otelleri eğitim ve seminerler için önemli bir üs konumunda.

 

M.A: Afyon termalleri hangi şehirlerden ilgi görüyor diye sorsam?

 

V.K:Önceleri Türkiye'nin her yeriydi. Ülke'nin en uç doğusundan geleni bile sık sık görürdük. Şu anda çevre iller ağırlıklı. Özel günler ve paketlerde Türkiye geneli ağarlama yapıyoruz. İstanbul ağırlığı hala fazla.

 

M.A: Sohbetin başında demiş olduğun önemli bir şey vardı. Yeni pazar arayışları ve satış pazarlama teknikleri. Bu konuyu biraz açarmısın?

 

V.K:Mesela ben otel bünyesinde yaptığımız tanıtım bütçesini daha farklı bir şekilde aktivite ediyorum. Bir Ülke hedefliyoruz. Belirlediğimiz Ülkenin en önemli acenteleriyle kendi Ülkelerinde yemekli organizasyon yapıyoruz. Bir saat Afyonu, bir saat suyumuzun özelliklerini ve bir saatte otelimizi anlatıyoruz. Yaptığımız değerlendirme sonucunda gittiğimiz Ülkedeki belirlediğimiz acenteleri otelimize davet ediyoruz ve yerinde tanıtım yapıyoruz. Bu şekilde belirlediğimiz Ülkeye oda satışları yaparak farklı bir pazarlama stratejisi yürütüyoruz?

 

M.A: Hedef Ülkeleri nasıl belirliyorsunuz peki?

 

V.K:Komşu Ülkelerinde termal var mı? Kendi Ülkelerinde termal varmı? Varsa fiat aralıkları nedir,sularının özellikleri ve en önemli en seri şekilde Afyona transfer ve ulaşım operasyonları belirleyici faktörler hedef Ülke seçiminde.

 

M.A:Bu projede başarıyla sonuçlanmış Ülkeler var mı kazandığınız?

 

V.K:En son yaptığımız çalışma Özbekistan dı. Özbeklere Afyonu baya sevdirdik. Daha da sevdirmemiz gerekiyor hatta. Türki Cumhuriyetleri önemli bir pazar. Genelde Çek Ülkelerine gidiyorlar. Kat ettikleri yolun yarısı olan Afyonda daha değerli su ve tesisler var.

 

M.A: Dış pazar  Afyon tesisleri için artık yeni bir hedef o zaman?

 

V.K:Kesinlikle öyle. Dış pazarda belirlilik var çünkü. Bize göre tatil planını aylar öncesinden hazırlama ve ödemesini yapmayla ilgili bir kavram var yurt dışındaki insanlarda. Turizm sektörü için önemli bir unsurdur bu. Öte yanda her yerde termal bölgeleri artan bir Ülkede daralan iç pazar şartları göz önüne geldiğinde dış pazarları istememizin sebebi açıkça anlaşılacaktır.

 

M.A: Budan Termal Oteli konuşalım isterim. Budan ailesini son zamanlarda hizmet sektöründe yeni yatırımlarda görüyoruz? Yeni yatırımlar var mı?

 

V.K: Otel oldukça iyi gidiyor? Çabaların hepsi daha iyi yere gelmesi konusunda şüphesiz. Bu noktada Budan ailesinin ben ve ekibime verdiği güven ve sinerji oldukça fazla. Bu arada evet fizibilite çalışmaları süren 3 proje var. Şirketler grubunun hizmet sektöründe de büyümesi önemli hedefimiz. Mesela Etçi Baba konsepti öyle bir noktaya geldi ki franchising isteniyor. İleriki dönemde Etçi Baba'da bayilik ağına geçilecek bir konsept oluşturduk. Ayrıca fitnees konusunda şehirde var olan açığı bugün 1000 den fazla üyemizle daha iyi yere getiriyoruz.

 

M.A: Yönetim Katı Sohbetlerine katılımınızdan dolayı teşekkür ediyorum. Son olarak okuyucularımıza iletmek istediğiniz bir şeyler var mı?

 

V.K: Çok teşekkür ediyorum. Yönetim Katı Sohbetlerinin misafiri olmaktan mutlu oldum. Bu projede en çok hoşuma giden 10 hafta boyunca ilimiz termal otellerinin genel müdürlerinin düşüncelerini aktaracakları bir platforma kavuşacak olmaları oldu. Sonuçta projenin sonunda okuyucular Afyon termal sektörünü öğrenmiş olacak. Böyle bir platform önceden bir gazete ve gazeteci tarafından yapılmamıştı. Düşünce ve proje oldukça güzel ve ben şimdiden her hafta konuğunuz olacak olan diğer otellerimizin genel müdürü sevgili dostlarıma ve tüm okuyucularımıza selam ve sevgilerimi iletiyorum.

YORUMLAR

  • 0 Yorum