Afyonkarahisar' da ilk defa okul öncesi dönemde bilgisayar kullanmadan kodlama eğitimi
verildi. Nasreddin Hoca Anaokulu tarafından oluşturulan Bilgisayarsız Kodlama Oyun Seti ve
okul bahçesinde ayrılan kodlama alanı ile öğrencilere temel düzeyde kodlama eğitimi
verilmektedir.
Proje ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Nasreddin Hoca Anaokulu Müdürü Nurşen
TEZGİDEN " Bilişim çağının gerekliliklerinden yola çıkarak eğitimde geleneksel yöntemler
dışında öğrencilerimize farklı yöntemler kullanarak öğrenme ortamı sunmanın daha hızlı ve
kalıcı davranış değişikliği oluşturacağını düşündük. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün 'Afyon
Kodluyor' projesi ile de desteklediği projemize başlamadan önce çocuklara küçük yaştan
itibaren algoritmik düşünme becerisini kazandırmak ve bununla birlikte eğitim ortamında
oyunla öğrenmeyi daha etkili ve kalıcı hale getirerek tüm gelişim alanlarına olumlu katkı
sağlamak amacı ile ne yapabiliriz sorusuna cevap aramak için araştırma ve gözlemler yapıldı.
Çocuklar bu yaşta soyut düşünme becerisini kazanamadıkları için kodlama eğitimin oyun ile
desteklenerek somut materyaller ile verildiğinde daha kalıcı öğrenmenin gerçekleştiği
görüldü. Öğrencilerimizin günlük hayatta farklı düşünme tekniklerini kullanmasına olanak
sağlayacak oyun ve eğlence ortamı sunarak öğrenmesini kolaylaştıracak nitelikte ahşap kod
blokları ve materyaller ile görsel programlama yapabilecekleri Bilgisayarsız Kodlama Oyun
Seti oluşturuldu. Yine okulumuz bahçesinde oluşturulan Kodlama Alanı doğal alan sunması
ve fiziksel aktivite ile çocuklarımızın motor koordinasyonlarını geliştirerek bilişsel
gelişimlerinin de zenginleşmesine katkıda bulunan önemli bir destektir.
Afyonkarahisar' da belki Türkiye' de ilk olan Bilgisayarsız Oyunlaştırılmış Kodlama Seti
ve Kodlama Bahçesi projesi ile ülkemizin 2023 hedefleri arasında olan bilişim alanında söz
sahibi olma gayreti içinde çalışmalarımız devam edecektir." dedi.
İl Milli Eğitim Müdürümü Metin YALÇIN, " Kodlama eğitimine erken yaşlarda başlanması
gerekmektedir. Hayatın başlarında kodlamayı öğrenen öğrencilerin, programlamanın
arkasındaki mantık ve ileri düşünceyi daha derin ve daha kapsamlı bir şekilde kavrar.
Yaşamın erken dönemlerinde bir dil öğrenmek gibi, gelişimin başlarında bu tip düşünceyi
öğrenmek ve uygulamanın, çocuğun beynini halen gelişmekte olan haliyle etkiler. Bu
nedenle, erken öğrenenlerin bu alanda daha fazla başarı elde ettiğini, ancak çocuklarımızın bu
eğitim yolculuğuna başlaması için süreci eğlenceli ve etkileşimli bir hale getirmemiz
gerekmektedir. Müdürlüğümüzün Afyon Kodluyor projesi kapsamında başlatılan kodlama
eğitimini okul öncesi ve ilkokul 1-2 düzeyi gibi küçük yaş gruplarında da yaygınlaştırmak
için , müdürlüğümüzce çalışmaları ayrıca başlatılan Kodlama Eğitim Robotunu, yakın
zamanda ilimizdeki tüm okul öncesi kurumlara tanıtımlarının yapılıp, paylaşılacaktır." dedi.
YORUMLAR