Milli Elektrikli Hızlı Treni

Türkiye’nin İlk Yerli ve Milli Elektrikli Hızlı Treni Üretim Aşamasında! Türkiye'nin demiryolu teknolojilerinde dışa bağımlılığını azaltacak önemli bir adım atıldı. TÜRASAŞ (Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi A.Ş.), TÜBİTAK RUTE, ASELSAN ve Canray iş birliğiyle geliştirilen Yerli ve Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti'nin üretimi başladı. Sakarya’daki TÜRASAŞ tesislerinde gerçekleştirilen ilk gövde kaynağıyla birlikte, Türkiye'nin demiryolu ulaşımında yeni bir döneme girişi resmen tescillendi.

Milli Elektrikli Hızlı Treni

Türkiye’nin İlk Yerli ve Milli Elektrikli Hızlı Treni Üretim Aşamasında! Türkiye'nin demiryolu teknolojilerinde dışa bağımlılığını azaltacak önemli bir adım atıldı. TÜRASAŞ (Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi A.Ş.), TÜBİTAK RUTE, ASELSAN ve Canray iş birliğiyle geliştirilen Yerli ve Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti'nin üretimi başladı. Sakarya’daki TÜRASAŞ tesislerinde gerçekleştirilen ilk gövde kaynağıyla birlikte, Türkiye'nin demiryolu ulaşımında yeni bir döneme girişi resmen tescillendi.

Milli Elektrikli Hızlı Treni
20 Şubat 2025 - 17:48

Yerlilik Oranı %65
Yerli ve Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti, şu an %65 yerlilik oranına sahip. Tren setinde kullanılan kritik bileşenlerin büyük bir kısmı Türkiye'de üretilirken, ASELSAN'ın geliştirdiği yerli cer sistemi ve TÜBİTAK RUTE'nin tasarladığı ileri seviye batarya ve enerji yönetim sistemleri projede büyük rol oynuyor.
Teknik Özellikler: Hızlı ve Konforlu Yolculuk
Yeni nesil elektrikli hızlı tren seti, 225 km/s hıza kadar çıkabilecek ve bu sayede Türkiye'nin ana hat demiryolu ulaşımında büyük bir dönüşüm sağlayacak. Tren seti, toplam 584 yolcu kapasitesine sahip olacak. Yolcu konforunu artırmak adına:

  • Geniş ve ergonomik koltuklar,
  • Modern iç aydınlatma sistemleri,
  • Yüksek hızlı internet ve multimedya hizmetleri,
  • Engelli erişimine uygun tasarım,
  • Güçlü iklimlendirme ve düşük ses seviyesi,
gibi özellikler yer alacak.
Türkiye’nin Raylı Sistem Hedefleri
Bu proje, Türkiye'nin demiryolu taşımacılığındaki dışa bağımlılığını azaltarak, ulaşımda daha sürdürülebilir ve ekonomik bir sistemin temelini oluşturacak.
Test süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2025 yılında hizmete girmesi planlanan Yerli ve Milli Elektrikli Hızlı Tren, İstanbul, Ankara, Eskişehir, Konya gibi şehirler arasındaki hızlı tren ağında kullanılacak. Uzun vadede bu trenlerin Avrupa pazarına ihracatı da hedefleniyor.
Türkiye’nin demiryolu teknolojilerinde önemli bir sıçrama yapmasını sağlayacak bu proje, hem yolcu taşımacılığında konforu artıracak hem de Türkiye'nin yerli üretim gücünü uluslararası alanda kanıtlamasına katkı sağlayacak.
 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum