Saldırgan tepkiler gösterebilirler

16 Eylül 2017 - 10:24

Saldırgan tepkiler gösterebilirler

 

Müdür Yalçın: Küçük yaşta farklı sebeplerle sorunlar yaşayan çocuklarımız akranlarıyla sorun yaşadığında, onlarla oyun oynama fırsatı bulamadığında zamanla sıkılabileceklerdir. Bu çocuklar kendilerini yalnız, dışlanmış hissedecekler ve sonuç olarak bu durum onların çekingen ya da saldırgan tepkiler göstermelerine yol açacaktır

 

ÖMER BAĞLAN-Afyonkarahisar İl Millî Eğitim Müdürlüğü AR-GE birimi tarafından hazırlanarak Zafer Kalkınma Ajansı destek program kapsamında fonlanan “Oyun Terapisi Eğitimi” adlı projenin tanıtım toplantısı yapıldı. Rehberlik Araştırma Merkezi Konferans Salonunda yapılan açılış programına Millî Eğitim Müdürü Metin Yalçın, Zafer Kalkınma Ajansı yetkilileri ve Milli Eğitim İl Müdürlüğü AR-GE personeli katıldı. “Oyun Terapisi Eğitimi” adlı projemizin amacı Afyonkarahisar ilinde bulunan özellikle branşı Rehberlik, Anaokulu ve Sınıf Öğretmeni başta olmak üzere istekli olan 40 öğretmene oyun terapisi aracılığıyla travmatik deneyimler geçiren çocukların duygularına ulaşmayı sağlayarak sorunlar ile nasıl mücadele edeceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Açılış programında konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürümüz Metin Yalçın; “Okullar korumaya muhtaç veya farklı nedenler ile sıkıntı yaşayan çocukların sorunları için üzerine düşen misyonlarını gerçekleştirmeye çalışırken rastgele hareket edemezler. Toplumun devamını sağlayacak olan bir nesil tesadüfi olarak yetiştirilemez. Bu nedenledir ki; kurumlar olanakları doğrultusunda bir plan ve koordine içinde çalışmalıdırlar. İşte bu nedenle projemiz ile öğretmenlerimiz okuldaki her yaşanmışlıklara karşı iyileştirici ve geliştirici çalışmalar yapacak ve bu çalışmalarını yaparken programlı hareket eder hale geleceklerdir” dedi.

ÇOCUKLARIMIZ UYUM SORUNU YAŞAYABİLİR

İl Milli Eğitim Müdürü Metin Yalçın, konuşmasını şöyle sürdürdü; “Teknik destek faaliyeti ile alınacak eğitim sonrasında ikinci katma değer sağlayacak unsur ilimiz öğretmenlerinin aldığı eğitim ile kazandığı farkındalık sonucu uyumlu akran ilişkilerinin oluşturduğu sınıf atmosferi, çocukların okula kısa sürede alışmalarına, okulu sevmelerine de yardımcı olabilecektir. Küçük yaşta farklı sebeplerle sorunlar yaşayan çocuklarımız akranlarıyla sorun yaşadığında, onlarla oyun oynama fırsatı bulamadığında zamanla sıkılabileceklerdir. Bu çocuklar kendilerini yalnız, dışlanmış hissedecekler ve sonuç olarak bu durum onların çekingen ya da saldırgan tepkiler göstermelerine yol açacaktır. İçe ya da dışa dönük davranış sorunları olumsuz akran etkileşimlerini devam ettirirken, çocuğun reddedilmesi, dışlanması da devamlılık gösterecektir. Akran kabulü okula uyumu desteklerken, akran reddi, uyumu engellemektedir. Kabul edilme-uyum ve reddedilme-uyumsuzluk arasında zamanla kısır döngü oluşacaktır. Oyun terapisi uygulayan bir öğretmen ile bu çocukların tepkilerinin pozitif yönde değişmesine, uyum sorunu yaşamalarının önüne geçilmesine ve kabul görmelerini sağlayarak çocukların kişisel ve psikolojik gelişimlerinin sağlıklı olmasına vesile olunacaktır. Üçüncü katma değer sağlayacak unsur ise toplumun mirasçıları olan çocukların insanoğlunun bugüne kadar yaptıklarını geleceğe taşıyacak, bugünden sonrasına sahip olacak bireyler olarak iyi yetiştirilmeleri ve topluma kazandırılmalarına katkıda bulunulacaktır.” Proje sorumlusu Nursefa Kara tarafından proje tanıtım slaydının sunulmasının ardından proje tanıtım toplantısı sona erdi.