Dinar Tren Garı Bölge Gar Müdürlüğüne Dönüştürüldü
Dinar Tren Garı Bölge Gar Müdürlüğüne Dönüştürüldü
TCDD Dinar Gar 15.12.2012 Tarihinde TCDD Genel Müdürlüğünün emirleri ile statüsü Gar Müdürlüğünden Gar Şefliğine düşürülmüştü. TCDD Dinar Gar gibi Afyonkarahisar-Denizli arası 260 kilometrelik uzun bir hat kesiminde statüsü Gar Müdürlüğüne yakışan Dinar gibi başka hiçbir istasyon yoktur. Yerleşkesi 250.000 metrekarelik alana sahip birçok demiryolu birimini içinde barındıran ,İstiklal Madalyaya sahip ,açık ve kapalı alan müzesi olan,130 yıllık tarihi olan coğrafi konumuna göre Dazkırı, Başmakçı, Evciler, Çivril ve Keçiborlu ilçe ve köyleriyle birlikte 90.000 ila 100.000 nüfusa hitap eden bir yerin statüsünün bölge Gar Müdürlüğüne dönüştürülmüştür. Bölgesi Karakuyu denizlikaklık dahildir. Sütlaç- çivrilmıntıkası da dahildir.
Konuyla alakalı bir açıklama yapan Ak Parti Dİnar İlçe Başkanı Burhanettin Yüksel şunları söyledi, “Dinar Gar Müdürlüğümüz yol yapım çalışmaları nedeniyle yolcu taşıma işlemlerinin gerçekleştirilememesinden ötürü şeflik durumuna düşürülmüştü. Şimdi ise tekrar Müdürlük vasfına eriştirilerek Karakuyu, Çivril, Sütlaç, Bozkurt gibi yerleri de içinde alacak şekilde Bölge Gar Müdürlüğüne yükseltilmiştir. Konuyla alakalı olarak çalışmalarından ötürü başta Milletvekilimiz sayın Ali Özkaya’ya, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Ahmet Arslan’a Dinar ve bölgesi adına sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.
Halkın Talepleri Var
Ak Parti Dinar İlçe Başkanı Burhanettin Yüksel’in açıklamasından sonra Dinar halkı tren garı ile alakalı olarak bazı istek ve taleplerde bulundu. Vatandaşlar Garımızın Dinar Afyonkarahisar ilinin en büyük ilçelerinden biri olduğunu, demiryolları açısından Coğrafi konumu itibari ile Başmakçı, Evciler ,Denizli/Çivril, Isparta/Keçiborlu ilçeleri ve kendi merkezi köyleri kasabaları ile birlikte 100.000 nüfusa hitap ettiğini ve vatandaşlarımızın ucuz ve kaliteli olarak Demiryolları ile seyahatlerini temin için aşağıdaki düzenlemelerin yapılması gerekmekte olduğunu söyledi.
Demiryolları ile yolculuk edeceklerin en önemli kriterleri en az aktarmalı veya aktarmasız şekilde İZMİR veya İSTANBUL’a sabah saatlerinde varıp gün içinde işlerini görüp akşam saatlerinde trene binip geri dönmek olan yolcuların büyük çoğunluğu gittiği yerde konaklama ücreti ödemeden geri dönmek istemektediklerini de belirten vatandaşlar, “Buna göre aşağıdaki uygun bulunacaklardan tren seferlerini yeniden sefere konulması çok faydalı olacaktır.
1-Isparta-İzmir ( Basmane ) arası Göller ekspresinin Anadolu setler temini ile Isparta K:23:00 İzmir (Basmane )varış 07:00 olacak şekilde karşılıklı sefere konulması
2-Afyon-Denizli arası karşılıklı Anadolu setlerle Denizli K.07:00 Afyon V:10.30 karşılığında Afyon K.15:00 Denizli V.18:30 olacak şekilde bölgesel ekspres konulması.
3-Birinci ve ikinci maddelerdeki trenler sefere konulmazsa bunların yerine Afyonkarahisar Kalkış 07.00 -Dinar-(Dinar’da Isparta-Burdur raybuslerle aktarma ) – Goncalı (Denizli için aktarma )-Nazilli-Aydın-İzmir (Basmane ) Varış 16:00 olacak şekilde karşılıklı Menderes ekspresi sefere konulması.