Dinar'da öğrencilerin satranca ilgisi çok büyük
Dinar’da öğrencilerin
satranca ilgisi çok büyük
Dinar Yeniyol İlkokulu, eğitim-öğretim yılının başlangıcında açılan satranç kursuna öğrencilerin büyük ilgi göstermesi üzerine, kursun ikinci yarı yılda açılmasına karar verdi
Dinar Yeniyol İlkokulunda 2016-2017 Eğitim-Öğretim sezonunun açılmasıyla başlayan Satranç kursunun ilk yarısı büyük bir katılım ile sona erdi. İkinci dönemde de devam edecek olan satranç kursuna yakın ilgi gösteren öğrenciler bu kurslarda en iyi şekilde yetişmeye devam ediyor. Kurs eğitmenleri Türkiye Satranç Federasyonu İlçe Temsilcisi Özmen Küçükuysal ve Ayşe Küçükuysal tarafından verilen satranç kurslarında öğrencilerin çok hızlı olarak bazı teknikleri kaptığını, zeka gelişimine de çok büyük faydaları olduğunu söyledi.
SATRANÇ HIZLI VE DOĞRU DÜŞÜNEBİLMEYİ SAĞLAR
Okullarda satranç oynamanın önemine bir kez daha değinen Özmen Küçükuysal şunları söyledi: “Özellikle çocukluk çağındaki kişilerin kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur. Olaylar karşısında hızlı ve doğru düşünebilmeyi sağlar. Yaşanan durum karşısında doğru yorumlar yapabilmeyi geliştirir. Olgun bir kimlik ve kişilik kazandırır ve kişinin bu yönünü daha da geliştirmesini sağlar. Cesaret aşılar. Zamanı kullanmayı öğretir. Tasarrufu öğretir. Kazanmak için bazı kayıpların gerekli olduğunu kavramayı sağlar. Merkezi düşünce yapısını aşılar. Kütlesel hareketin avantajları öğretir. Tek başına bir birey yerine bir topluluğun daha önemli olduğu kavramı aşılar. Toplum için yaşamayı ve bunun önemini algılar. Kazanmak için tek bir yolun olmadığını öğretir. Kazanca giden yolları bulmayı öğretir. Görsel zekayı geliştirir. Görsel hafızayı kamçılar, özgüveni artırır. Bireyin kendisini daha iyi tanımasına olanak sağlar, bu sayede bireyin daha başarılı olabileceği yetenekleri gün ışığına çıkarmasını sağlar, özgüveni sayesinde kendi hakkında doğru kararlar verir.”
SATRANÇ ÖĞRENME YETENEĞİNİ ARTIRIR
Satrancın faydalarının saymakla bitmeyeceğini anlatan Özmen Küçükuysal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüm dikkatini bir yerde toplamayı öğretir, kişi uzun süre satranç oynamışsa eğer dikkati toplama bir alışkanlık haline gelmiştir.Satranç oyuncusunun derslere karşı ilgisi artar, ders konularını daha iyi anlar ve kavrar. Bilimsel düşünme yeteneğinin temelleri satranç oyununda vardır. Hipotez kurmayı satranç oyunundaki kurguları ile geliştirir, araştırma yapmayı aşılar ve yaptığı araştırmaların sonuçlarını değerlendirmeyi öğretir. Satranç bir öğrenme aracıdır. Kişiye belirli ölçüde şüpheci bir kimlik kazandırır. Körü körüne bir şeye inanmak yerine bunu araştırıp bilimsel temeller üzerine oturtup inancını daha da sağlam temellere oturtmayı yeğletir. Öğrenme yeteneğini artırır. Öğrenmek istediği konuyu araştırmayı öğretir. Konuları ezberlemek yerine temel mantığı bulmayı öğretir. Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve yaratıcılıklarında özgür bırakan bir ortam hazırlar.Plan yapma , muhakeme gücünü artırır aynı zamanda bunların ne kadar önemli olduğunun kavranmasını sağlar. Sabırlı olmayı öğretir. Sistemli ve disiplinli çalışmayı öğretir, Bu sayede başarı keyfini yaşatır, olumsuzluklar karşısında daha dirençli bir kişilik sağlar.Başarısızlıkları başarıya dönüştürmenin formüllerini bulmayı öğretir. Mücadeleci bir ruh kazandırır. Olaylar karşısında daha dirayetli olmayı sağlatır.”●Gökhan Yılmaz