phishing

Çocuğu tek bir kıstasla değerlendirmek yanlıştır

Çocuğu tek bir kıstasla değerlendirmek yanlıştır

08 Kasım 2017 - 19:00

Çocuğu tek bir kıstasla

değerlendirmek yanlıştır

 

 

Ferhan Çınar: Bir çocuk büyürken gözlemlenen pozitif ya da negatif durumları tek başına değerlendirmek büyük bir yanılgıdır. Sorgulama ve araştırma mutlaka bütünsel bir yaklaşımla olması gerekir

 

 

 

FADİME AKAR-Gün FM’de yayınlanan Gündem programında konuşan Bilge Tam Gelişim Merkezi Yetkilisi ve Kurtuluş gazetesi yazarlarından Ferhan Çınar, dikkat eksikliği, hiperaktivite, okul başarısızlığı, güven eksikliği, içe kapanıklık gibi özel öğrenme güçlüğü yaşadığı düşünülen çocuklarda, sorgulama ve araştırma mutlaka bütünsel bir yaklaşımla olması gerektiğini söyledi.

Gün FM Genel Yayın Yönetmeni Faruk Bangir’in sunduğu yayında konuşan Çınar, 1-7 Kasım tarihleri arasında Disleksi Farkındalık Haftası’nın kutlandığını belirterek, dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu ve algıda soruna hareketin etkisi konusunda bilgiler verdi.

“Beden ve beyin bir bütündür” diyen Bilge Tam Gelişim Merkezi Yetkilisi Ferhan Çınar, şunları aktardı:

MOTOR BECERİLERİNDEKİ YETERSİZLİK ALGI

 VE ÖĞRENME SORUNLARINA YOL AÇAR

“Günümüzde tıp camiasının gündeminde bile, ‘hastalıklara bütünsel yaklaşım, bütüncül sorgulama’ gibi konular var. O halde bir çocuk büyürken gözlemlenen pozitif ya da negatif durumları tek başına değerlendirmek büyük bir yanılgıdır. 1982 yılında İsveçli Çocuk Psikiyatristi Christopher Gilleberg, 6 yaşındaki 3448 çocuğu motor algı ve dikkat eksiklikleri yönünden taradı ve uzunlamasına çalışmalar yaptı. Onun verileri gösterdi ki, dikkat, algı ve okul başarısızlığı gösteren çocukların çoğunda motor beceri eksikliği vardı. Doksanlı yıllarda İngiltere ve ABD’de dikkat ve algı sorunu yaşayan, orta ve üst sosyo-ekonomik sınıfa ait çocuklarda yapılan araştırma da bunu destekler nitelikteydi. Sonuç olarak dikkat eksikliği, hiperaktivite, okul başarısızlığı, güven eksikliği, içe kapanıklık gibi özel öğrenme güçlüğü yaşadığı düşünülen çocuklarda, sorgulama ve araştırma mutlaka bütünsel bir yaklaşımla olmalıdır. Değerlendirmelerde motor becerilerindeki yetersizliğin, dikkat, algı ve öğrenme sorunlarına yol açacağı unutulmamalıdır.”

ÇOCUKLARI GELİŞİM SÜRECİNDE DİKKATLE TAKİP EDİYORUZ

Bilge Tam Gelişim Merkezi olarak çocukları ve gençleri değerlendirmede NSP (Nöro sosyo-kültürel) yaklaşımlı bütünsel beyin ve yetenek analizi kullandıklarını kaydeden Çınar, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çocukların motor becerilerinden tutun da, çoklu zeka düzeyi, dikkat ve algısı, özel yetenekleriyle duygusal durumuna varıncaya kadar, çocuk hakkında bütüncül verilere ulaşıyoruz. Yaşanan bir sıkıntı varsa nedenini bularak programlar oluşturup, gelişim sürecinde dikkatle takip ediyoruz.”

 

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum